Alle nyheter

Intility lanserer neste generasjons IT-support basert på Big Data Analytics

Intility er ansvarlig for IT-hverdagen til over 15.000 medarbeidere på tvers av mer enn 500 selskaper. Ved å analysere millioner av loggfiler i sanntid evner spesialiserte teknikere å identifisere feil, før de påvirker brukerne. 

Basert på en omfattende tjeneste for Big Data operational intelligence, reduseres lange og komplekse feilrettingsprosesser ved å identifisere feil på en måte som ikke tidligere har vært mulig. Løsningen er utviklet på toppen av programvare fra selskapet Splunk. 

Spesialister i Intility utvikler dashboards som genererer automatiserte analyser av loggdata fra applikasjoner, maskinvare og annen infrastruktur. Millioner av loggfiler som tidligere var umulig å analysere gir nå en helt ny innsikt i tekniske grunnsystemer.  Loggdata fra PC-er gir proaktiv varsling på alt fra virusangrep til lang oppstartstid eller «blue-screen». Dermed er Intilitys supportavdeling i stand til å kontakte brukere i forkant og rette feil før de skaper problemer. 

-For oss i Intility er dette en vinn-vinnsituasjon, sier Henrik Flack, sjef for Intility Servicedesk.Vi leverer en fastpriset tjeneste som gir alle brukere ubegrenset tilgang til support 24/7/365.Det å kunne være proaktiv i feilrettingen og i tillegg identifisere feilkilden raskere og enklere enn noen gang tidligere, er med på å redefinere vår supporttjeneste. Resultatet er mer fornøyde sluttbrukere og ikke minst at våre teknikere opplever økt flyt og effektivitet i sin arbeidshverdag. Ingenting er bedre enn når brukere gir oss positive tilbakemeldinger for den fagligheten vi representerer, avslutter Flack.

Samarbeidsavtalen mellom Splunk og Intility innebærer at automatisert logganalyse og Big Data operational intelligence implementeres på alle deler av Intility-plattformen. På tross av høye investeringer i denne type verktøy er Intility trygge på at økt effektivitet og bedre kundetilfredshet vil forsvare kostnadene over tid. 

Intility Partner EcoSystem